|
|
|
|
|
|
|
Generalforsamling 2015
Generalforsamling i Birkelse Bryghus fredag den 24. april 2015. (17 fremmødte)
Indkaldelse er sket på hjemmeside.
Formanden bød velkommen til generalforsamling.
Valg af dirigent: Gert valgt.
Formand Christian Skovsteds beretning: Der har sidste år været generalforsamling, oktoberfest, Thai aften og udflugt til Bøllingsø Bryghus og selvfølgedig også fredagsmøderne, hvor der ikke altid har været lige stor tilslutning. Samlet set en ok aktivitet. Den trofaste kerne af medlemmer skiftedes til at holde åben om fredagen.
Økonomi: Indskud til øl, samt betalte medlemskaber, har været noget af det samme som 2013. I 2014 har der været ca. 275 betalende A, B, og C medlemmer tilsammen. Vi har i 2014 haft et underskud på ca. 5000 kr. og det er nok udflugten der gør udsvinget, i forhold til 2013, hvor der ikke var en udflugt. Der er trods underskuddet stadig penge i kassen til den fremtidige drift af foreningen. Vi mener at kontingent samt indskud til øl skal forsætte med de priser, vi plejer at betale. Når bestyrelsen samles næste gang, vil der blive taget stilling til om der er økonomi til en udflugt i år. Det er fint, når der kommer grupper af besøgende, det er med til at holde omsætningen oppe.
Der var 2 bestyrelses medlemmer på valg Leena og Christian K. Christian K. blev genvalgt John Kragbæk blev valgt i stedet for Leena
Bestyrelsen består nu af: A medlemmer Christian Skovsted, Gert Jensen, Leif Madsen, Henrik Strøm Larsen, B medlemmer Brian Kristiansen, Christian Rold Kristensen og John Kragbæk.
Der skal laves 2 rengørings dage og Henrik S. skal lave opslag som skal opsættes i Bryghuset. Det bliver 2 lørdag formiddage, sidst i maj.
Dirigenten takker for god ro og orden.
Generalforsamling 19-03 2014
Referat.
Birkelse Bryghus, generalforsamling den 19-3-14
Der var 14 stemmeberettigede.
Formanden, Christian S. bød velkommen
Leif M. blev valgt som ordstyre.
Formandens beretning:
Det har været et stille år, tror at det grave arbejde der er foregået på Mejerivej kan være en del af grunden.
Der bliver arbejdet på at lave en udflugt til Bøllingsø Bryghus, og jeg mener at det vil være fint en fredag, der har Bøllingsø Bryghus selv klubaften.
Vi kan godt bruge nogle, der vil hjælpe med rengøring og små vedligeholdelse opgaver. Vi vil gerne påskønne hjælpen, ved at dem der hjælper,
kan få nogle øl-billetter.
Christian S. gennemgang af regnskab:
Der er ca. 2700.00 kr. mindre i indt. Dog har vi et udestående på nogle fustager og sidste år var der heller ikke en udflugt, så hel dårligt er det ikke.
Valg til bestyrelsen:
Brian K. på valg- ønsker genvalg- valgt.
Valg af suppleant:
Brian Urth opstilles og vælges.
Punkt 5, kontingent stigning:
Ingen ændring.
Evt.
Brian Urth vil prøve at brygge ca. en gang om mdr. og det vil for det meste være lørdag, der kommer opslag op i bryghuset, så interesseret har mulighed for at deltage.
Der kommer en lampe op ved indgangen.
Der gøres ikke yderligere tiltag, for at få arrangementer til Bryghuset
Referent:
Henrik
S. L
Bestyrelsesmøde 26 - 02 2014
Bestyrelsesmøde Birkelse Bryghus 26 Februar 2014
Tilstede: Hele bestyrelsen var samlet, Leena, Christian S, Brian, Henrik, Leif, Gert og Christian K.
Gæst: Revisor, Berit Lindrup
Gennemgang af regnskabet
Vi har i seneste regnskabsår haft ca. 10.000,00 kr mindre i omsætning
Årets resultat viser et underskud på små 2.600,00 kr.
Egenkapitalen er intakt og viser ca. 24.000,00
Generalforsamling
Afholdes onsdag den 19/3 2014 kl. 19,00 i bryggeriet (der serveres pølser og øl)
På valg til bestyrelsen er Brian Kristiansen (villig til genvalg og bestyrelsens indstilling)
På valg som suppleant er Knud Lindbæk
Forslag : Bestyrelsen ønsker tilkendegivelse for hjælp til rengøring, evt. hovedrengøring hver 2. md.
Tur udvalg
Der arrangeres tur til Bøllingsø Bryghus i maj måned, skal lige koordineres med en speedway mats, så vi laver en lørdags tur med speedway og bryggeribesøg
Christian S, sætter dato på indbydelse
Besluttet at foreningen betaler bus og der er naturligvis hjemmebryg med til turen
Øvrige arrangementer
Deltagelse i byfesten med smagsprøver serveret fra den transportable bar og igangsætningen af en bryg lørdag formiddag så man kan følge processen ( Christian K tager kontakt til byfestudvalget)
Fredag aften med jazz musik, vi skal lige have accept fra
Vi påtænker at præsentere en overgæret forårs øl, nærmer på opslagstavlen i bryggeriet
Oktoberfest afholdes 3 oktober 2014, nærmere på opslagstavlen i bryggeriet
Referent : Christian K.
Møde 21 - 06 2013
Fredag 21 - 06 2013 mødte der ca. 15 medlemmer op.
Møde 14 - 06 2013
Fredag 14 - 06 2013 mødte der ca. 20 medlemmer op.
Møde 06 - 06 2013
Fredag 06 - 06 2013 mødte der ca. 20 medlemmer op.
Møde 31 - 05 2013
Fredag 31 - 05 2013 mødte der ca. 20 medlemmer op.
Møde 24 - 05 2013
Fredag 24 - 05 2013 mødte der ca. 20 medlemmer op.
Møde 10 - 05 2013
Fredag 10 - 05 2013 mødte der under 10 medlemmer op. Det lave fremmøde skyldes sikkert, at mange har holdt Kristihimmelfartsferie.
Møde og generalforsamling 03 - 05 2013
Der mødte ca. 25 medlemmer op til fredagsmødet fra 15.00 - 18.00, hvorefter der blev afholdt den årlige generalforsamling.
Referat fra generalforsamling i Birkelse Bryghus den 3. maj 2013
Der var 19 stemmeberettigede fremmødt.
1.
Leif blev valgt til dirigent.
2.
Christian S. gennemgik formandens beretning og regnskab samlet. Der har været en lille nedgang i indtægterne på ca. 6.000 kr. Indestående i banken er dags dato ca. 24.000 kr. Der skulle ud fra disse tal, så ikke være problemer med at lave de arrangementer som vi plejer at have.
Foreningen vil gerne om der er nogle flere, der vil give en hjælpende hånd i foreningen, men vi er også godt klar over
at, at dem der går og laver arbejdet, skal blive bedre til at spørge om hjælp, og det vil vi prøve om vi ikke kan blive.
3.
Leena Nielsen og Christian Kristensen blev genvalgt.
4.
Bestyrelsen består herefter af følgende A medlemmer: Christian Skovsted, brygmester. Gert Jensen, brygmester. Leif N. Madsen, brygmesterassistent. Henrik Strøm Larsen, brygmesterassistent. B medlemmer: Kristian Rold Kristensen, sekretær. Brian Kristiansen, medlem, Leena Nielsen, medlem.
5.
Berit Lindrup blev ny revisor.
6.
Eventuelt.
Brian K. fortalte om tur til et tysk bryggeri, og fandt ud af, at den dato bestyrelsen havde talt om, ikke kunne blive til noget. Han vil i samarbejde med Christian K. arbejde videre på en ny dato, for besøg på det tyske bryghus.
Leena N. Påvirker det bryghuset med det store gravearbejde der er i gang?
Christian S. det menes ikke.
Knud. Vil gerne om der kunne blive mulighed for at brygge efter arbejde el. weekender.
Christian S. Vi må prøve om det ikke kan blive muligt evt. kan der brygges på det store anlæg som Chrisko stål har.
Herdis. Stor ros til den overdækkede terrasse.
Brian K. Kan lokalerne lejes til fester?
Christian S. det er ikke planen at lokalerne skal lejes ud, men er der nogle medlemmer der evt. ønsker at lave en øl smagning, kan det fremlægges bestyrelsen og det kan tages op i hvert tilfælde
Referent, Henrik Strøm Larsen
Møde 26 - 04 2013
Fredag 26 - 04 2013 mødte der 10 medlemmer op.
Møde 19 - 04 2013
Fredag 19 - 04 2013 mødte der ca. 35 medlemmer op.
Bestyrelsesmøde 12 - 04 2013
Referat Bestyrelsesmødet Birkelse Bryghus den 12 april 2013
Christian Skovsted gennemgik økonomien
Der er et mindre underskud, men det er inden for budgettet
Der er behov for at bestyrelsen fremover underskriver referaterne da det kan blive nødvendigt med flere til at veksle småpenge i banken
Regnskabet er vedhæftet til alle
Generalforsamling
Der er lavet indbydelse til generalforsamlingen som afholdes 3 maj 2013
På valg til bestyrelsen, Leena og Christian K (begge modtager genvalg)
Arrangementer
Brian foreslår en tur til et bryggeri i Flensborg 22 juni 2013, med kombineret bryggeri besøg, middag og indkøbstur ved Grænsen (Christian K tager kontakt til bryggeriet)
Forventet deltagerpris bliver 300,00 kr. (Bus, rundstykker, mad, øl smagning)
Christian S foreslog at vi kunne invitere forskellige håndbryggere til at komme og lade os smage deres en en fredag her i sommer
Formandens 50 års Fødselsdag
Christian Skovsted holder reception den. 18.maj 2013 i forbindelse med sin 50 års fødselsdag, i den forbindelse vil bryggeriet være lukke fredag den 17 maj
Der afholdes åbent hus som annonceres i bryggeriet
Henrik Strøm laver et par plakater med oplysning om at vi har lukket den 17/5 2013
Christian Skovsted lægger de ind på hjemmesiden
Hjælp i baren
Der efterlyses hjælp i baren og følgende blev aftalt :
Bestyrelsen medlemmer søger selv for at få undervisning i aftapning af Gert eller Christian S
Der oprettes en telefonliste på bestyrelsen medlemmer som kan benyttes hvis der er behov for hjælp i bare ect.
Telefontavle bestyrelsen
Gert 21228443
Leif 20136281
Leena 26493236
Christian S 20436553
Christian K 20118694
Brian 29636070
Strøm 61273561
Christian S Gert Leif Henrik
Leena Brian Christian K
Møde 12 - 04 2013
Fredag 12 - 04 2013 mødte der ca. 40 medlemmer op.
Møde 05 - 04 2013
Fredag 05 - 03 2013 mødte der ca. 50 medlemmer op.
Møde 22 - 03 2013
Fredag 22 - 03 2013 mødte der ca. 35 medlemmer op.
Møde 15 - 03 2013
Fredag 15 - 03 mødte der ca. 25 medlemmer op.
Møde 08 - 03 2013
Fredag 08 - 03 2013 mødte der ca. 35 medlemmer op.
Møde 01 - 03 2013
Fredag 01 - 03 2013 mødte der ca. 35 medlemmer op.
Møde 22 - 02 2013
Fredag 22 - 02 2013 mødte der ca. 15 medlemmer op.
Møde 15 - 02 2013
Fredag 15 - 02 2013 mødte der ca. 25 medlemmer op.
Møde 08 - 02 2013
Fredag 08 - 02 2013 mødte der ca. 30 medlemmer op.
Møde 01 - 02 2013
Fredag 01 - 02 2013 mødte der ca. 35 medlemmer op.
Møde 25 - 01 2013
Fredag 25 - 01 2013 mødte der ca. 15 medlemmer op.
Møde 18 - 01 2013
Fredag 18 - 01 2013 mødte der ca. 30 medlemmer op.
Møde 11 - 01 2013
Fredag 11 - 01 2013 mødte der ca. 25 medlemmer op.
Møde 04-01 2013
Fredag 04-01 2013 mødte der ca. 25 medlemmer op.
Opvarmning til 2013
Mandag 31-12 2012 mødte der mellem 40 og 50 medlemmer op i bryghuset for at varme op til nytårsaften.
Møde 21-12 2012
Fredag 21-12 2012 mødte der ca. 35 medlemmer op.
Møde 14-12 2012
Fredag 14-12 2012 mødte der ca. 30 medlemmer op.
Møde 07-12 2012
Fredag 07-12 2012 mødte der ca. 25 medlemmer op.
Møde 30-11 2012
Fredag 30-11 2012 mødte der ca. 30 medlemmer op.
Møde 23-11 2012
Fredag 23-11 2012 mødte der ca. 20 medlemmer op.
Møde 16-11 2012
Fredag 16-11 2012 mødte der ca. 25 medlemmer op.
Møde 09-11 2012
Fredag 09-11 2012 mødte der ca. 20 medlemmer op.
Møde 02-11 2012
Fredag 02-11 2012 mødte der ca. 25 medlemmer op.
Møde 26-10 2012
Fredag 26-10 2012 mødte der ca. 20 medlemmer op.
Oktoberfest 19-10 2012
Fredag 19-20 2012 blev der afholdt Oktoberfest på bryghuset. Der var ca. 50 medlemmer som deltog. Der var dækket op i gårdhaven, som i dagens anledning var overdækket. Menuen var eisbein, pølser, brød og kartoffelsalat, alle fik hvad de kunne spise. Der var heller ikke nogen, der gik tørstige der fra, i følge brygmesteren blev der drukket ca. 175 L. øl, i gennemsnit mere end 3 L. pr. person. Billeder fra dagen kan ses i fotoalbummet.
Møde 12-10 2012
Fredag 12-10 2012 mødte der ca. 25 medlemmer op.
Møde 05-10 2012
Fredag 05-10 2012 mødte der ca. 35 medlemmer op.
Møde og æbledag 28-09 2012
Fredag blev der presset æblesaft under ledelse af Henrik Strøm, over 500 kg. æbler røg igennem pressen. Til fredagens møde, mødte der ca. 35 medlemmer op.
Møde 21-09 2012
Fredag 21-09 2012 mødte der ca.20 medlemmer op.
Møde 14-09 2012
Fredag 14-09 2012 mødte der ca. 25 medlemmer op.
Møde 07-09 2012
Fredag 07-09 2012 mødte der 30 medlemmer op.
Møde 31-08 2012
Fredag 31-08 2012 mødte der ca. 40 medlemmer op.
Møde 24-08 2012
Fredag 24-08 2012 mødte der ca. 35 medlemmer op. Bestyrelsesmøde
Deltagere : Gert, Brian, Christian og Christian S
Fraværende : Lena, Leif og Henrik
Cider/æblemost Henrik Strøm afholder æblemost dag når han har lyst og kontakter skolerne.
Oktober fest Oktober fest afvikles fredag den 19 oktober i foreningens lokaler. Vi starter : kl. 15,00 Middag fra : kl. 17,00 Afslutning : kl. 24,00
Tilmelding senest fredag 12. oktober.
Betaling A+B Medlemmer betaler ikke for dette arrangement. C. Medlemmer betaler 75,00 kr. incl middag og 5 øl billetter.
Brian sørger for Grill og personale (jeg hjælper gerne hvis det bliver nødvendigt)
Gert indkøber kød tilsvarende sidste års arrangement.
Hvem sørger for kartoffelsalat øvrigt tilbehør ?
Christian Skovsted søger for annoncering på hjemmeside.
Henrik Strøm laver plakater og tilmeldingslister.
Christian K sørger for musikken (VGF's musikanlæg)
Øvrige ting der blev behandlet på mødet Der indkøbes presseninger til mellembygningen over til skuret westimeret pris 8-10.000,00 (Christian S. er på opgaven)
Der indkøbes en bimåler 380V så vi kan få delt strømmen op i bryggeriet og butikken (Christian K. sørger for dette) prøver at få Torkild og Martin Kjær til at lave det da der også skal føres noget strøm over til skuret.
Frank Poulsen og Christian S. sætter dør i siden på skuret.
Møde 17-08 2012
Fredag 17-08 2012 mødte der ca. 30 medlemmer op.
Møde 10-08 2012
Fredag 10-08 2012 mødteder ca. 15 medlemmer op.
Møde 06-07 2012
Fredag 06-07 2012 mødte der ca. medlemmer op.
Møde 29-06 2012
Fredag 29-06 2012 mødte der ca. 25 medlemmer op.
Møde 22-06 2012
Fredag 22-06 2012 mødte der ca. 30 medlemmer op.
Møde 15-06 2012
Fredag 15-06 2012 mødte der ca. 50 medlemmer op.
Møde 01-06 2012
Fredag 01-06 2012 mødte der ca.15 medlemmer op.
Møde 25-05 2012
Fredag 25-05 2012 mødte der ca. 35 medlemmer op.
Tur til Thisted Bryghus 24-05 2012
Torsdag 24-05 2012 besøgte 32 medlemmer fra Birkelse Bryghus Thisted Bryghus. Vi fik set det lidt slidte, men velfungerende bryganlæg og tapperi, og sidst men ikke mindst fik vi smagt noget rigtig godt øl og i rigelige mængder.
Møde 18-05 2012
Fredag 18-05 2012 mødte der ca. 35 medlemmer op.
Møde 11-05 2012
Fredag 11-05 2012 mødte der ca. 30 medlemmer op.
Møde 27-04 2012
Fredag 27-05 2012 mødte der ca. 35 medlemmer op.
Møde 20-04 2012
Fredag 20-04 2012 mødte der ca. 30 medlemmer op.
Bestyrelsesmøde 19-04 2012
Bestyrelsesmøde Birkelse Bryghus 19 april 2012
Fraværende Leena (lovligt afbud meldte afbud)
Mødet var hasteindkaldt med henblik på forårets arrangementer
Skovsgaard Beerfest 8 juni 2012
Dette arrangement falder desværre sammen med byfesten i Birkelse, det betyder at nogen måske går glip af helstegt pattegris. Vi har besluttet at vi fastholder deltagelse i Beerfesten da vi er af den opfattelse at vi ikke trækker personer væk fra byfesten
Vi deltager med 2 øl fustager
4 Fustager mørk øl
3 Fustager brown ale
Personale i baren deroppe
Brian, Gert, Christian, Henrik og Christian Skovsted
Beklædning : Sorte T Shirts og ?
Foreningen har modtaget 8 billetter, udover de 6 der er repræsenteret fra bestyrelsen vil de 2 sidste billetter går til de ”aktive bar tjenere”
Der er mulighed for at købe mad deroppe
Henrik Strøm laver plakater og bestiller akryl hos Aage
Vi reklamere for bryghuset og salget af anlæg malt
Vi forventer at opstille bar ect. torsdag den 7 juni
Foreningen bakker op omkring taxa/bus til arrangementet, men det er for egen regning
Tur til Thisted Bryghus
Turen arrangeres den torsdag de 24 eller 31 maj, afgang fra Birkelse ved 17,30 tiden
Henrik laver plakat når dato er fastlagt (husk der er ingen mulighed for mad deroppe)
Arrangementet er for B. medlemmer
Deltagerpris er fastsat til 100,00 kr. ( går til bus, øl i bussen og øl smagning i Thisted)
Ferie
Vi holder lukket i uge 28 – 29 – 30
Møde 13-04 2012
Fredag 13-04 2012 mødte der ca. 25 medlemmer op.
Møde 04-04 2012
Onsdag 04-04 2012 var der opvarmning til påsken.
Møde 30-03 2012
Fredag 30-03 2012 mødte der ca. 25 medlemmer op.
Møde 23-03 2012
Fredag 23-03 2012 mødte der ca. 25 medlemmer op.
Møde 16-03 2012
Fredag 16-03 2012 mødte der ca. 40 medlemmer op.
Møde 09-03 2012
Fredag 09-03 2012 mødte der ca. 20 medlemmer op.
Generalforsamling 07-03 2012
Referat generalforsamling Birkelse bryghus
Christian K. Blev valgt til dirigent
Dirigenten konstaterede at generalforsamlingen var varslet korrekt på hjemmesiden og som opslag i bryggeriet.
Alle 23 A+ B tilstedeværende medlemmer havde betalt kontingent og var dermed stemmeberettigede på generalforsamlingen
Formanden Christian Skovsted fik hermed ordet til formandens beretning:
Der har været lidt færre medlemmer om fredagen
Der har ikke været nogen klager fra naboer
Vi har her i efteråret besøgt Nibe Bryghus
Der har været afholdt sommerfest og oktoberfest
Der vil bliver afholdt en arbejdsweekend hvor vi skal have lagt fliser i gårdhaven ved pavillonen, der påtænkes ligeledes at overdække terrassen
Kommende arrangementer
Besøg på Thisted bryghus en torsdag i maj måned, desværre kan det ikke arrangeres om fredagen
Vi påtænker at afholde en sommerfest og en september fest
Vi deltager med smagsprøver i Skovsgaard Beerfest fredag den 8 juni i Skovsted Idrætscenter, mere om dette arrangement på Skovsgaard beerfests facebooks side
Regnskab
Christian S. gennemgik regnskabet
Der er/var et mindre underskud i 2011 på 3769,00 kr
Egenkapitalen er intakt og er på 29.300,00
Der er i 2012 indkøbt 2 nye fadølsanlæg ”værdi 11.000,00”
Der er brugt væsentlig mere strøm
Vi har i år som noget nyt haft rengøringshjælp på
Nyt fra bryggeren (Gert)
Der laves en grøn pinsebryg
Vil forsøge med en hindbær øl som skal være klar til sommeren.
Man vil forsøge at en mere ren ”klar” pilsner som minder mere om en ”Tuborg”
Gert efterlyser hjælp til rengøring af fustager, kan sagtens gøres om fredagen
Hjemmesiden (www birkelsebryghus.dk).
Vi appellere til alle om at holde sig informeret på hjemmesiden
Alle arrangementer offentliggøres på hjemmesiden
Indkaldelse til bestyrelsesmøder og referater fra møder kan ses på hjemmesiden
Kan informationer på hjemmesiden ændres så nyeste referater kommer øverst ?
Møder
Møder fra 28 - 02 2009 til 02 - 03 2012 herunder.
28-02 2009 Åbent hus.
Der var ca. 70 besøgende, de 50 af dem meldte sig ind i foreningen. Der blev smagt godt på øl og cider, mens der blev hyggesnakket.
06-03 2009 Alm. møde
Der mødte ca. 25 medlemmer op, og 20 nye som blev meldt ind på dagen. Vi løb tør for Birkelse Mørk Lager, næste bryg mørk lager er klar til at drikke sidst i marts. Der er stadig A Pilsner og Æblecider på hanerne. Vi er nu 70 medlemmer i foreningen.
Ølbrygning 13-03 2009
Fredag 13-03 2009 blev der brygget to bryg fra kl 10-18, og der mødte ca. 45 op i løbet af dagen for at hjælpe og se på. Vi løb tør for færdigbrygget øl sidst på dagen, så ved næste møde sørger Raasted Bryghus for, at der er øl på hanerne. Vi har igen eget øl sidst i marts. Vi er nu 85 medlemmer.
Fremmet øl 20-03 2009
Fredag 20-03 2009 havde vi øl fra Raasted Bryghus på hanerne. Vi fik inspiration til nye bryg som vi kan brygge. Der mødte ca. 50 medlemmer op. Det amerikanske lotteri blev vundet på: orange nr.38, blå nr. 85, grøn nr. 49. Vi er nu 104 medlemmer, så der er kun få B. medlemspladser tilbage.
Møde 27-03 2009
Fredag 27-03 2009 smagte vi på tre nye bryg. A Pilsneren og Mørk Lager, som vi har brygget før, havde den rigtige smag, men har brug for et par uger mere på lager. Stouten Birkelses Sorte Får, som vi har brygget for første gang, var drikkeklar, men den bliver sikkert også endnu bedre efter nogle uger. Amerikansk lotteri blev vundet på Gul nr. 03.
Møde 03-04 2009
Fredag 03-04 2009 mødte der igen mange medlemmer op. Der var stor enighed om, at møderne forsat skal være om fredagen. Der var også tilslutning til at brygge 3 bryg anden påskedag. Vindernummeret i amerikansk lotteri blev fundet på dagen.
Brygdag 13-04 2009
Mandag 13-04 2009 blev der brygget tre bryg, en Birkelse Trippel, en Birkelse Mørk Lager og en Birkelse A Pilsner. Vi startede kl. 04 og var færdige kl. 18. Der kom nogle medlemmer i løbet af dagen for at hjælpe til og ikke mindst at smage på øllet.
Møde 17-04 2009
Fredag 17-04 2009 blev der holdt møde, hvor det var Sanne og Søren, der stod i baren. Der mødte ca. 30 medlemmer op. Det amerikanske lotteri blev ikke udtrukket.
Møde 24-04 2009
Fredag 24-04 2009 kom der ca. 30 medlemmer, solen skinnede, så de fleste sad udenfor. Det amerikanske lotteri blev ikke udtrukket.
Møde 01-05 2009
Fredag 01-05 2009 mødte der ca. 40 medlemmer op. Der blev smagt på den nybryggede Trippel, smagen var ok, farven var lidt speciel til at starte med, men efter nogle glas blev den også som den skulle være. Jette skænkede øl op hele dagen, som om hun aldrig havde lavet andet. Der blev fundet en vinder til det amerikanske lotteri.
Møde 15-05 2009
Fredag 15-05 2009 mødte der mellem 40 - 50 medlemmer op. Der var plads til alle, da mange valgte at sidde ude. Der arbejdes på at der skal være 100 % læ ude under øltønden, så selv når det regner, skal der kunne være 50 personer på en gang på bryggeriet. Der blev fundet en vinder til det amerikanske lotteri.
Møde 22-05 2009
Fredag 22-05 2009 var der god plads på bryghuset, da der kun mødte 15 medlemmer op. Det amerikanske lotteri blev ikke udsolgt.
Møde 29-05 2009
Fredag 29-05 2009 mødte der over 50 medlemmer op, vejret var godt, så folk sad både ude og inde. Den 19. september kunne være en god dag at holde generalforsamling og bryggerifest, mente de fleste, så hvis ikke der kommer noget i vejen, bliver det dagen.
Møde 19-06 2009
Fredag 19-06 2009 mødte der ca. 30 medlemmer op. Vi bestemte, at der skal laves to bryg mere inden sommerferien.
Møde26-06 2009
Fredag 26-06 2009 mødte der 30 - 35 medlemmer op. Gert, jette og Brian klarede, hvad der skulle klares.
Møde 03-07 2009
Fredag 03-07 2009 mødte der ca. 30 medlemmer op. Der er nu 140 medlemmer i foreningen.
Møde 10-07 2009
Fredag 10-07 2009 mødte der igen ca. 30 medlemmer op.
Møde 17-07 2009
Fredag 17-07 2009 mødte der ca. 25 medlemmer op.
Møde 07-08 2009
Fredag 07-08 2009 mødte der ca. 25 medlemmer op. Der er nu 144 medlemmer i foreningen, og der er stadig plads til flere C. medlemmer.
Møde 14-08 2009
Fredag 14-08 2009 mødte der over 45 medlemmer op. Der er stor efterspørgelse på øl med lakrids i, så vi må snart igang med at brygge noget. Der er nu over 150 medlemmer.
Møde 21-08 2009
Fredag 21-08 2009 mødte der ca. 40 medlemmer op.
Møde 28-08 2009
Fredag 28-08 2009 mødte der ca. 35 medlemmer op.
Møde 04-09 2009
Fredag 04-09 2009 mødte der ca. 40 medlemmer op. Der er nu 164 medlemmer i foreningen.
Møde 11-09 2009
Fredag 11-09 2009 mødte der ca. 45 medlemmer op.
Møde 25-09 2009
Fredag 18-09 2009 mødte der ca. 40 medlemmer op. Da mødet var slut, var der mange der hjalp med at stille borde op til bryggerifesten.
Generalforsamling 19-09 2009
Lørdag 19-09 2009 blev der afholdt generalforsamling. 62 medlemmer havde meldt sig til. Efter selve generalforsamlingen var der spisning og dans.
Møde 25-09 2009
Fredag 25-09 2009 mødte der ca. 25 medlemmer op.
Møde 02-10 2009
Fredag 02-10 2009 mødte der ca. 30 medlemmer op.
Møde 09-10 2009
Fredag 09-10 2009 mødte der ca. 45 medlemmer op.
Møde 16-10 2009
Fredag 16-10 2009 mødte der ca. 20 medlemmer op.
Møde 23-10 2009
Fredag 23-10 2009 mødte der ca. 30 medlemmer op.
Møde 30-10 2009
Fredag 30-10 2009 mødte der ca. 40 medlemmer op.
Møde 06-11 2009
Fredag 06-11 2009 mødte der ca. 30 medlemmer op.
Møde 13-11 2009
Fredag 13-11 2009 mødte der ca. 35 medlemmer op.
Møde 20-11 2009
Fredag 20-11 2009 mødte der ca. 30 medlemmer op.
Møde 27-11 2009
Fredag 27-11 2009 mødte der ca. 25 medlemmer op.
Møde 04-12 2009
Fredag 04-12 2009 mødte der ca. 40 medlemmer op.
Møde 11-12 2009
Fredag 11-12 2009 mødte der ca. 25 medlemmer op
Møde 18-12 2009
Fredag 18-12 2009 mødte der ca. 40 medlemmer op.
Møde 01-01 2010
Trods tømmermænd og forstoppelse mødte over 30 medlemmer op fredag 01-01 2010
Møde 08-01 2010
Fredag 08-01 2010 mødte der ca. 25 medlemmer op.
Møde 15-01 2010
Fredag 15-01 2010 mødte der ca. 30 medlemmer op.
Møde 22-01 2010
Fredag 22-01 2010 mødte der ca. 30 medlemmer op.
Møde 29-01 2010
Fredag 29-01 2010 mødte der ca. 40 medlemmer op.
Møde 05-02 2010
Fredag 05-02 2010 mødte der ca. 30 medlemmer op.
Møde 12-02 2010
Fredag 12-02 2010 mødte der ca. 40 medlemmer op.
Bestyrelsesmøde 17-02 2010
Referat Bestyrelsesmøde Birkelse Bryghus den 17. februar 2010
Hele bestyrelsen var samlet
Christian Skovsted, Gert, Jette, Brian, Leif Madsen, Henrik Strøm og Christian (stoffer)
På behørig vis smagte bestyrelsen på de gyldne dråber inden vi gik over til dagens punkter
Økonomi
Foreningens økonomi kører fornuftigt og der er ingen brug for stigninger i kontingent
Ture
Der arrangeres bustur til Fur Bryghus for A og B medlemmer lørdag den 26. juni 2010
Vi forventer at køre fra Birkelse kl. 10,00
Frokost og øl smagning på Fur Bryghus ca. kl. 12,00
Forventet ankomst til Birkelse kl. 18,00
Brugerbetaling ca. 150,00 kr. (foreningen betaler bussen, samt øl i bussen) betales ved tilmelding
Brygning
For A & B medlemmer vil der på skift blive mulighed for at deltage i brygningen, der kan max. deltage 3-5 personer af hensyn til rengøring og plads. Der sættes en tilmeldingsliste op i klublokalet hvor man kan skrive sig på, deltagelse i brygning indebærer samtidig deltagelse i rengøringen bagefter
J
Medlemmer
Der var en stor opfordring til at man fik betalt kontingent, der er mange B medlemmer der endnu ikke har betalt deres kontingent. Der står C medlemmer på venteliste, så bestyrelsen vil løbende begynde at tilbyde dem B medlemskabet.
Alle der kommer på besøg i Bryggeriet skal være medlem af foreningen, herefter betales i henhold til aftalte priser for medlemmer.
Medlemmer skal medbringe deres medlemskort og fremvise det på forlangende
Der er forslag om at lave et månedligt møde hvor der tilbydes mad, dette er ok, men efterfølgende rengøring af klublokale skal overholdes
Det er muligt at invitere venner/foreninger op og se bryghuset, men det indebærer at de bliver C medlem, og at det aftales med en af kontaktpersonerne som i kan finde på
www.birkelsebryghus.dk
Der er en flok piger der har aftalt at de mødes sidste fredag i hver måned, dermed ikke sagt at de har klubhuset for sig selv
Rygepolitik
Rygning var oppe at vende på mødet og det blev fastslået at der må ryges i det lille lokale ved indgangen, men ikke i klublokalet.
Generalforsamling
Generalforsamling afholdes den 17. september i forsamlingshuset
Møde 19-02 2010
Fredag 19-02 2010 mødte der ca. 50 medlemmer op.
Møde 26-02 2010
Fredag 26-02 2010 mødte der ca. 40 medlemmer op.
Møde 05-03 2010
Fredag 05-03 2010 mødte der ca. 40 medlemmer op.
Møde 12-03 2010
Fredag 12-03 2010 mødte der ca. 35 medlemmer op.
Møde 26-03 2010
Fredag 26-03 mødte der ca. 25 medlemmer op.
Møde 31-03 2010
Onsdag 31-03 2010 med Brian ved roret mødte der ca. 30 medlemmer op.
Møde 09-04 2010
Fredag 09-04 2010 mødte der ca. 45 medlemmer op. Der er nu 16 tilmeldinger til turen til Fur.
Møde 16-04 2010
Fredag 16-04 2010 mødte der ca. 35 medlemmer op.
Møde 23-04 2010
Fredag 23-04 2010 mødte der ca. 30 medlemmer op. Vi havde besøg af to ægtepar fra Malkerummets Håndbryg, som var ude at se på nyt brygudstyr. De havde et par smagsprøver med af deres øl ( det smagte rigtig godt ). Øllet fra Birkelse Bryghus blev også prøvesmagt, og vi blev opfordret til at deltage i DM i håndbrygning.
Møde 07-05 2010
Fredag 07-05 2010 mødte der ca. 40 medlemmer op.
Besøg af skipperen`s venner
Lørdag 08-05 besøgte 41 af Skipperen`s Venner Birkelse Bryghus, de blev alle meldt ind i foreningen som C medlemmer. Der er nu over 250 medlemmer.
Møde 21-05 2010
Fredag 21-05 2010 mødte der ca 30 medlemmer op.
Møde 28-05 2010
Fredag 28-05 2010 mødte der ca. 35 medlemmer op.
Møde 04-06 2010
Fredag 04-06 2010 mødte der ca. 35 medlemmer op.
Møde 11-06 2010
Fredag 11-06 2010 mødte der ca. 45 medlemmer op.
Møde 18-06 2010
Fredag 18-06 2010 mødte der ca. 30 medlemmer op.
Møde 25-06 2010
Fredag 25-06 2010 mødte der ca. 30 medlemmer op.
Møde 02-07 2010
Fredag 02-07 2010 mødte der ca. 25 medlemmer op
Møde 06-08 2010
Fredag 06-08 2010 mødte der ca. 20 medlemmer op.
Møde 13-08 2010
Fredag 13-08 2010 mødte der ca. 40 medlemmer op.
Møde 20-08 2010
Fredag 20-08 2010 mødte der ca. 25 medlemmer op.
Møde 27-08 2010
Fredag 27-08 2010 mødte der ca. 50 medlemmer nye som gamle.
Bestyrelsesmøde 02-09 2010
Bestyrelsesmøde Birkelse Bryghus 02-09-2010
Fraværende Brian & Leif
Generalforsamling 2010
Generalforsamlingen afholdes 27. oktober 2010 kl. 19,00, for A & B medlemmer som ikke er i kontingentrestance.
Der skal ikke vælges medlemmer til bestyrelsen da de er valgt for en 2 års periode.
Christian Skovsted undersøger om det er muligt at lave en øl smagning i forbindelse med generalforsamlingen.
Der laves et let traktement og øl fra eget bryghus
Tilmelding til generalforsamlingen fredagen før 22. oktober 2010
Behandlede emner
Der opstilles pavillon i haven med plads til 30 personer, der vil være mulighed for at overdække mellem pavillonen og bryghuset med et telt for plads til yderligere 30 personer. Budgetpris ca. 10.000,00 Christian S laver rammen, Bo og Finn har lovet at løfte det ind
Der er åbnet for flere B medlemmer
Der åbnes mulighed for mad aften en gang om måneden til næste sommer i pavillonen
Forårsfesten afholdes på bryghuset, festen er for A 6 B medlemmer
Der indkøbes/laves gas varme til pavillon og i ”ryge rummet”
Der indhentes tilbud på små glas til øl smagning 10 eller 25 sæt af 5 stk. (Christian K.)
Der arrangeres besøg på et bryghus, der var forslag om Søgaards bryghus i Aalborg
Der indhentes tilbud på runde flasker til Cider, så det kan sælges fra køleskab (Christian S)
Brygprocessen beskrives på hjemmesiden
Der brygges eller tappes hver onsdag fra kl. 10,00 til 15,00, man er velkommen til at komme og kikke på eller deltage i brygningen. Der blev diskuteret om vi en gang om måneden kunne brygge til kl. 17,00, så alle havde mulighed for at kikke op ?
Der presses æbler i uge 41, Ulvehus skolen tirsdag og Friskolen onsdag fra kl. 10,00 til 14,00
Christian S efterlyste en brugt støvsuger og et gaskomfur, der annonceres på hjemmesiden
Morten Nielsen har 39 gæster med den 24 september.
Møde 03-09 2010
Fredag 03-09 2010 mødte der ca. 40 medlemmer op.
Møde 10-09 2010
Fredag 10-09 2010 mødte der ca. 20 medlemmer op.
Møde 17-09 2010
Fredag 17-09 2010 mødte der ca. 25 medlemmer op.
Møde 24-09 2010
Fredag 24-09 2010 mødte der ca. 70 medlemmer op, hvor af 37 blev meldt ind på dagen. Vi er nu nået op på næste medlems nr. 350.
Møde 01-10 2010
Fredag 01-10 2010 mødte der ca. 40 medlemmer op.
Møde 08-10 2010
Fredag 08-10 2010 mødte der ca. 40 medlemmer op.
Møde 15-10 2010
Fredag 15-10 2010 mødte der ca. 30 medlemmer op.
Møde 22-10 2010
Fredag 22-10 2010 mødte der ca. 40 medlemmer op.
Generalforsamling 27-10 2010
Generalforsamling Birkelse Bryghus 27. oktober 2010
Referat:
Som dirigent valgtes Henrik Strøm.
Generalforsamlingen var lovligt indvarslet.
Fremmødte:
31 A & B medlemmer
Formandens beretning
:
Der er i sæsonen ikke sket så meget nyt og dog
J
Der er drukket 3704 øl fra 01/01 2010 til 27/10 2010.
Der er blevet købt op opstillet pavillon som kan benyttes til mange formål, så som Mad aftener, private arrangementer, klub møder ect. Husk det er kun for medlemmer, så hvis der arrangeres noget skal man tegne min. et C medlemskab.
Formanden appellerede til at alle gav en hjælpende hånd med klargøring af pavillon og de daglige opgaver i foreningen omkring rengøring og vedligeholdelse.
Der er købt nye råvarer hjem som også skabe grobund for nye typer øl. Hvis nogen sidder med forslag til nye bryg, kan de kontakte en af brygmestrene.
I juni måned havde vi en bustur til Fur Bryghus med rundvisning og frokost, den lokale brygmester viste rundt og bredte ud af sign store viden om de gyldne dråber. Han modtog naturligvis som tak for rundvisningen lidt smagsprøver fra vores bryggeri.
Regnskab
VI har et resultat på + 24.104,00.
Vi har pt. 24 anker fadøl på lager (så det er bare i gang).
Prisen for strøm kr. 400,00 pr. md. sættes op til det dobbelte.
Vi har 358 medlemmer 29 B og 29 C medlemmer har ikke betalt kontingent.
Kontingentet fastholdes i 2011.
Medlemmer:
06 A medlemmer.
99 B medlemmer.
199 C medlemmer.
Der var ingen valg til bestyrelsen, da de blev valgt for 2 år.
Eventuelt:
Forslag til frivillig hjælp, som bestyrelsen kan arbejde videre med.
Der kunne betales for rengøringen.
Der sættes en liste op i klubhuset hvor man kan tilmelde sig ved at skrive mail adresse eller mobilnummer på listen, så gives der besked om opgaverne på SMS/Mail.
Der kunne arrangeres en arbejdsdag/weekend.
Der brygges om onsdagen, man er velkommen til at kikke forbi.
Tak for god ro og orden.
Bestyrelsen
Møde 29-10 2010
Fredag 29-10 2010 mødte der ca. 35 medlemmer op.
Møde 05-11 2010
Fredag 05-11 2010 mødte der ca. 30 medlemmer op.
Møde 12-11 2010
Fredag 12-11 2010 mødte der ca. 50 medlemmer op.
Møde 19-11 2010
Fredag 19-11 2010 mødte der ca. 30 medlemmer op.
Møde 26-11 2010
Fredag 26-11 2010 mødte der under 20 medlemmer op.
Møde 03-12 2010
Fredag 03-12 mødte der ca. 15 medlemmer op, en bundrekord som ikke gerne skulle slåes.
Møde 10-12 2010
Fredag 10-12 2010 mødte der ca. 20 medlemmer op.
Møde 17-12 2010
Fredag 17-12 2010 mødte der ca. 30 medlemmer op.
Møde 31-12 2010
Fredag 31-12 2010 mødte der ca. 30 medlemmer op.
Møde 07-01 2011
Fredag 07-01 2011 mødte der ca. 25 medlemmer op.
Møde 14-01 2011
Fredag 14-01 2011 mødte der ca. 20 medlemmer op.
Møde 21-01 2011
Fredag 21-01 2011 mødte der ca. 30 medlemmer op.
Møde 28-01 2011
Fredag 28-01 2011 mødte der ca. 35 medlemmer op.
Møde 04-02 2011
Fredag 04-02 2011 mødte der ca. 25 medlemmer op.
Møde 11-02 2011
Fredag 11-02 2011 mødte der ca. 40 medlemmer op.
Møde 18-02 2011
Fredag 18-02 2011 mødte der ca. 25 medlemmer op.
Møde 25-02 2011
Fredag 25-02 2011 mødte der ca. 35 medlemmer op.
Møde 04-03 2011
Fredag 04-03 2011 mødte der ca. 30 medlemmer op.
Møde 11-03 2011
Fredag 11-03 2011 mødte der ca. 35 medlemmer op.
Møde 18-03 2011
Fredag 18-03 2011 mødte der ca. 25 medlemmer op.
Møde 25-03 2011
Fredag 25-03 2011 mødte der ca. 30 medlemmer op.
Møde 01-04 2011
Fredag 01-04 2011 mødte der ca. 25 medlemmer op.
Møde 08-04 2011
Fredag 08-04 2011mødte der ca. 30 medlemmer op.
Møde 15-04 2011
Fredag 15-04 2011 mødte der ca. 30 medlemmer op.
Møde 20-04 2011
Onsdag 20-04 2011 mødte ca. 20 medlemmer op.
Møde 29-04 2011
Fredag 29-04 2011 mødte der ca. 30 medlemmer op
Møde 06-05 2011
Fredag 06-05 2011 mødte der ca. 30 medlemmer op.
Møde 13-05 2011
Fredag 13-05 2011 mødte der ca. 30 medlemmer op.
Møde 27-05 2011
Fredag 27-05 2011 mødte der ca. 25 medlemmer op.
Arbejdsdag og møde 03-06 2011
Fredag var der kun to medlemmer mødt op til at lave gårdhaven klar til sommerfesten, der var allerede gravet ud og kørt sand ind. P.g.a. det manglende fremmøde blev der ikke lagt nogle fliser, men kun afsat højder. Til vores normale møde kl. 15 mødte der ca. 30 medlemmer op, da tørsten begyndte at melde sig.
Møde 10-06 2011
Fredag 10-06 2011 mødte der ca. 30 medlemmer op.
Møde 17-06 2011
Fredag 17-06 2011 mødte der ca. 35 medlemmer op.
Møde 24-06 2011
Fredag 24-06 2011 mødte der ca. 35 medlemmer op.
Arbejdsdag 26-06 2011
Med Knud, Peter og Henrik i spidsen blev der lagt fliser i gårdhaven søndag 26-06 2011, nu mangler vi kun at anskaffe og lægge ca. 25 fortovsfliser for at være færdig.
Møde 01-07 2011
Fredag 01-07 2011 mødte der ca. 35 medlemmer op.
Møde 29-07 2011
Fredag 29-07 2011 mødte der ca. 35 medlemmer op.
Møde 05-08 2011
Fredag 05-08 2011 mødte der ca. 25 medlemmer op.
Møde 12-08 2011
Fredag 12-08 2011 mødte der ca. 30 medlemmer op.
Møde 19-08 2011
Fredag 19-08 2011 mødte der ca. 50 medlemmer op.
Møde 26-08 2011
Fredag 26-08 2011 mødte der ca. 30 medlemmer op.
Møde 02-09 2011
Fredag 03-09 2011 mødte der ca. 40 medlemmer op.
Møde 09-09 2011
Fredag 09-09 mødte der ca. 25 medlemmer op.
Bestyrelsesmøde 12-09 2011
Bestyrelsesmøde Birkelse Bryghus 12/9 2011
Fraværende Jette: Afbud pga fødselsdag
Foreningens tilstand v/formanden
Kassebeholdning 15.000,00
Der er indkøbt fadølsanker for 10.000,00
Vi har malt til godt 2. års forbrug
Der har været knap så mange besøgende hen over sommeren som tidligere
Generalforsamling afholdes i starten af februar 2012
Fremover vil der blive et par arbejdsdage hvor større opgaver laves i samlet flok, det er ikke til at håndtere med listen i klublokalet
Øvrige tiltag som blev behandlet på mødet
Der laves julebrug i uge 38, det bliver en overgæret mørk ale
1. fredag i december holder vi julekomsammen, med lidt vafler og spegepølse
Der afholdes oktoberfest den 7. oktober i foreningens lokaler fra kl. 17,00 til 24,00
Festen er gratis for A&B medlemmer
C medlemmer kan deltage hvis der er plads, for 75,00 kr.
Der serveres en grill menu og alle får udleveret 5 øl billetter, herefter øl til en 10’er
Det er tilladt at medbringe vin til eget forbrug
Tilmelding senest fredag den 30. september
Henrik Strøm laver plakat, Gert sørger for mad, vi er sammen om resten
Der forsøges arrangeret en tur til Nibe Bryghus en torsdag i november 2011
Rundvisning på bryghuset
En let anretning
Bus betales af foreningen, resten er for egen regning
Vi prøver om vi kan finde en der vil køre en lejet bus
Alternativ vil vi spørge Søgaards Bryghus
Christian K. tager kontakt til Nibe og Gert til Søgaards hvis det bliver nødvendigt
Thisted bryghus
Vi forsøger at arrangere en rundvisning på Thisted bryghus i 2012, der er omkring et års ventetid så det bliver nok hen på efteråret 2012
Christian K tager kontakt til Thisted
Æbledag for skolerne
Der arrangeres Æblemost dag for skolerne torsdag den 29. september fra 10,00 til 12,00
3 kg
. Æbler giver en liter saft som udgangspunkt
Henrik Strøm er arrangør
De kvindelige medlemmer
Vi oplever desværre et vigende antal besøg fra damerne, derfor blev det besluttet at der fremover vil blive lavet følgende tiltag, med start den 30. september 2011
Der er dameaften den sidste fredag i måneden
Der udleveres en gratis øl efter eget valg
Toilettet vil være forbeholdt damer
Der reserveres 2 borde i bryghuset
Henrik Strøm laver et opslag og skilte til bordene
Parkering
Det henstilles til alle om ikke at parkere udenfor bryghuset, og absolut ikke i begge sider
Forslag til kommende arrangementer
Bestyrelsen er meget åben for forslag til arrangementer, tiltag
Næste bestyrelsesmøde afholdes ”efter behov”
Møde 16-09 2011
Fredag 16-09 2011 mødte der ca. 30 medlemmer op.
Møde 23-09 2011
Fredag 23-09 2011 mødte der ca. 25 medlemmer op.
Møde 30-09 2011
Fredag 30-09 2011 mødte der ca. 35 medlemmer op.
Oktoberfest 07-10 2011
Fredag 07-10 2011 blev der afholdt oktoberfest på Birkelse Bryghus, hvor 48 medlemmer havde meldt sig til. Der blev grillet ben og drukket øl til den store guldmedalje, og for en gang skyld var bryghuset åben til kl. 24.00. Hvis der var nogen der gik sultne eller tørstige hjem, var det deres egen skyld.
Møde 14-10 2011
Fredag 14-10 2011 mødte der ca. 25 medlemmer op.
Møde 21-10 2011
Fredag 21-10 2011 mødte der ca. 30 medlemmer op.
Møde 28-10 2011
Fredag 28-10 2011 mødte der ca. 40 medlemmer op.
Møde 04-11 2011
Fredag 04-11 2011 mødte der ca. 35 medlemmer op.
Møde 11-11 2011
Fredag 11-11 2011 mødte der ca. 30 medlemmer op.
Tur til Nibe Bryghus
Torsdag 17-11 2011 besøgte 20 medlemmer fra Birkelse Bryghus Bryghuset i Nibe. Der blev spist ølben og prøvesmagt øl til den store guldmedalje, mens Brygmester Antoni og hans hjælper fortalte om Nibe og Nibe Bryghus. En lille rundvisning blev det også til, hvorefter der blev prøvesmagt flere øl, så hvis der var nogle der gik tørstige i seng, var det deres egen skyld. En super øloplevelse.
Møde 18-11 2011
Fredag 18-11 2011 mødte der ca. 35 medlemmer op.
Møde 25-11 2011
Fredag 25-11 2011 mødte der ca. 30 medlemmer op.
Møde 02-12 2011
Fredag 02-12 2011 mødte der ca. 30 medlemmer op.
Møde 09-12 2011
Fredag 09-12 2011 mødte der ca. 30 medlemmer op.
Møde 16-12 2011
Fredag 16-12 2011 mødte der ca. 35 medlemmer op.
Møde 30-12 2011
Fredag 30-12 2011 mødte der mellem 30 og 40 medlemmer op.
Opladning til Nytårsaften 2011
Den 31-12 2011 mellem kl. 11. og 14. var der opladning til Nytårsaften. Der mødte mange medlemmer op, sikkert p.g.a. Brians store reklameindsats på Face.
Møde 06-01 2012
Fredag 06-01 2012 mødte der ca. 30 medlemmer op.
Møde 13-01 2012
Fredag 13-01 2012 mødte der ca. 20 medlemmer op.
Møde 20-01 2012
Fredag 20-01 2012 mødte der ca. 35 medlemmer op.
Møde 27-01 2012
Fredag 27-01 2012 mødte der ca. 25 medlemmer op.
Møde 03-02 2012
Fredag 03-02 2012 mødte der ca. 25 medlemmer op.
Møde 10-02 2012
Fredag 10-02 2012 mødte der ca. 20 medlemmer op.
Møde 17-02 2012
Fredag 17-02 2012 mødte der ca. 35 medlemmer op.
Møde 24-02 2012
Fredag 24-02 2012 mødte der ca. 40 medlemmer op.
Referat bestyrelsesmøde Birkelse Bryghus 28/2 2012
Fraværende Leif og Jette
Generalforsamling afholdes onsdag den 6/2 2012 kl. 19,00 i bryggeriet
Der serveres øl og pølser
A medlemmer er automatisk medlem af bestyrelsen
Hele bestyrelsen er på valg Henrik, Christian, Jette og Brian. Henrik, Brian og Christian modtager genvalg, Jette har ikke deltaget på de seneste bestyrelsesmøder, så om hun genopstiller vides ikke.
Indbydelser til bestyrelsesmøder foregår via hjemmesiden
Bestyrelsen foreslår Leene som kandidat til bestyrelsen
Økonomi
Der er i år et mindre underskud på 3500,00 kr.
Egenkapitalen er fastholdt på små 30.000,00 kr.
Prisen på øl fastholdes til 10,00 kr
Der har været omsat ca. 50.000,00 i bryggeriet på øl
Bestyrelsen konstatere at det er et tilfredsstillende resultat og en fornuftig økonomi for 2011
A+B Medlemmer betaler fremover samme kontingent
A medlemmer indstilles af bestyrelsen
Arrangementer
Der laves en tur til Thisted bryghus i foråret
Vi deltager med smagsprøver i Skovsgaard Beerfest fredag den 8 juni (mere på hjemmesiden)
Der afholdes ”forårsfest” i september, erstatter oktoberfesten hvor der er for koldt til udendørs aktiviteter
Når køkkenet er færdigt i pavillonen vil der forsøgsvis blive startet på de tidligere aftalte ”maddage”
Bryggeriet
Priser på øl fastholdes til 10,00 kr.
Christian K. har en gammel opgave omkring indkøb af glas til smagsprøver (5glas)
Der forsøges pt. med en ny gær
Der er indkøbt cascade humle
Der er var en god snak omkring Birkelse pils, der har været lidt kritik af at den var grumset og lidt flad. Der forsøges med lidt mere malt og fukus op udseende.
Det blev indskærpet at der under ingen omstændigheder må serveres øl for personer under 18 år, heller ikke hvis de må for deres forældre og kun for medlemmer
Bestyrelsen samles næste gang i forbindelse med generalforsamlingen kl. 18,30
Referent: Christian K
Møde 02-03 2012
Fredag 02-03 2012 mødte der ca. 50 medlemmer op.
|
|
|
|
|
|
|